Oblast Terradets, Španělsko

13. 11. 2006

Postupně protékající skály a blížící se konec výletu nás vyhnal z Roddelaru a zamířili jsme navštívit další lezeckou oblast v Pyrenejích a to u přehrady Terradets- Les Bruixes. O této oblasti jsme hodně slýchávali a hned první pohled na kompaktní stěnu nám dával tušit, že zde opět prověříme naší lezeckou vytrvalost.
Tuto oblast ocení obzvláště sportovní lezci a závodníci, neboť koncentrace cest 7c+ a výš je značná. Tvoří zhruba 80% ze všech cest. Najdete zde pouze několik šestek a sedmiček, ale kvůli těm sem určitě vážit cestu nebudete. Jelikož jde o JZ stěnu, sluníčko nám dalo od 2 hodin jasně najevo, kdo je tu pánem, ale k večeru nám naštěstí zbývalo ještě trochu času, dát pár pokusů v cestách. Pro ty, kteří ocení nižší teploty a stín, je tu malá oblast Regina naproti v údolí, která je orientovaná na západ. Výčet cest je ale stejně nekompromisní jako v Terradets (2x 7b+, 3x 7c+, 3x 8a+). Kaňon je známý i vícedélkovými cestami všech obtížností. Ty nejdelší dosahují délky až 300 m.

Les Bruixes Les Bruixes
foto: T. Bardas

Informace k oblasti
Skála:
Kompaktní vápenec s množstvím hadů.

Charakter lezení: Vzhledem k množství lehkých cest je oblast vhodná pro pokročilejší lezce (3x 6b, 3x 7a, dále jen od 7c nahoru). Cesty jsou vytrvalostního charakteru, dosahující délky až 35 metrů. Vedou v lehce převislé až kolmé skále, přerušeny převísky. V pravé části pak najdete malou, ale hodně převislou jeskyň s těžkými cestami od 8a+ do 8c+.Vápno je lehce ojeté, klasifikace je francouzská. Cesty jsou zajištěny nýty.

I v říjnu vás může přes den zastihnout nesnesitelné horko
foto: T. Bardas

Počet obtížností cest: Okolo 52 cest v obtížnosti od 6b do 9a.
6b/6c, 3x7a, 4x7b/b+, 16x7c/c+, 18x 8a/a+, 4x 8b/b+, 2x8c, 2x8c+, 9a

Poloha:
Německem klasicky přes Nürnberg, Karlsruhe, Mulhouse. Z Mulhouse po N83 směr Lyon nebo si zaplatíte dálnici. Z Lyonu se rozhodně vyplatí jet po dálnici, která vás na hranice se Španělskem bude stát kolem 40 euro- (přes Orange, Nimes, Perpignan). Z hranic dále pokračujete na Barcelonu, kterou projedete a z ní se vydáte směr LLeida po N11. Za dálnici do Barcelony a obchvat města zaplatíte 12 euro. Před LLeidou odbočíte doprava směr Balaguer, ten minete po hlavní směrem na La Seu d´Urgell. Po asi 10-ti km bude odbočka doleva na Tremp. Za dalších 40 km dojedete k přehradě Terradets, zde zahnete před tunelem doprava na horší asfaltovou cestu. Zde je první parkoviště, ale lepší je zajet s autem ještě dále, přímo na most a auto zaparkovat těsně u kraje mostu.
Druhá možnost: Z Perpignanu se vydáte po N116 do městečka Bourg- Madame, dále pak po N260 do la Seu, dále pak směr Tremp

Popis oblasti:
Sektor Les Bruixes se nachází přímo nad přehradou Terradets, kam se vydáte po stupačkách a dále pak po pěšince, která vás zavede přímo ke skalám. Výstup trvá přibližně 15 minut.
Počasí: Nejlepší lezecké podmínky jsou na jaře a na podzim. Jelikož je stěna orientována na JZ, můžete si zde krásně zalézt i za slunečných zimních dnů. Na léto oblast určitě nedoporučujeme.